1. Splošne določbe

Splošni pogoji spletne trgovine Lili (spletno mesto https://www.lili.si) so sestavljeni v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot-1), Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1), Zakonom o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT) in Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1).

S spletno trgovino Lili (v nadaljevanju tudi »trgovina« in »spletna trgovina« ) upravlja Trgovina na drobno z živili, Patricija Bižal s.p., Krištofova ulica 14, 1000 Ljubljana, matična številka: 9216383000, davčna številka: SI24028673, ki je tudi ponudnik storitev e-poslovanja (v nadaljevanju tudi »prodajalec« ali Lili. Splošni pogoji poslovanja določajo delovanje spletne trgovine Lili, pravice in obveznosti uporabnika oz. kupca in trgovine ter urejajo poslovni odnos med prodajalcem in kupcem. Pogoji poslovanja so sestavni del pogodbe. Uporabnika oz. kupca zavezujejo splošni pogoji, ki so veljavni v trenutku oddaje spletnega naročila.

Uporabnik oz. kupec je ob oddaji naročila vsakič posebej opozorjen na splošne pogoje poslovanja in z oddajo naročila potrdi svojo seznanjenost z njimi. Z oddajo naročila je vedno povezana obveznost plačila podjetju.

Splošni pogoji poslovanja se uporabljajo za prodajne pogodbe, sklenjene od dne 5.4.2023 dalje.

2. Kontaktni podatki in poslovni naslov

Naslov opravljanja dejavnosti:

Patricija Bižal s.p. 
Krištofova ulica 14
1000 Ljubljana
 
Sredstvo spletnega komuniciranja, ki zagotavlja vodenje korespondence s potrošniki, je elektronski naslov info@lilishop.si
Telefonska številka službe za pomoč strankam je 070 494 609.

3. Vrste uporabnikov

Uporabniški račun ni pogoj za nakup v spletni trgovini. Uporabnik lahko odda naročilo v postopku hitrega nakupa, tj. brez predhodnega kreiranja uporabniškega računa.

Z enkratnim vpisom v spletno trgovino Lili prek elektronske pošte postane obiskovalec gost Lili (pri nakupu brez registracije), s potrjeno registracijo v spletno trgovino Lili postane registriran uporabnik. Tako gost kot registriran uporabnik (v nadaljevanju tudi uporabnik) pridobita pravico do nakupa v spletni trgovini Lili.

Ob registraciji v spletno trgovino Lili pridobi obiskovalec uporabniško ime, ki je enako naslovu njegove elektronske pošte, ter geslo. Uporabniško ime in geslo člana Lili nedvoumno določata in povezujeta z vnesenimi podatki.

Če želi uporabnik kadarkoli kasneje svoj naslov elektronske pošte zamenjati z drugim, mora zahtevek za to poslati na info@lili.si. Sprememba elektronskega naslova bo izvedena isti ali najkasneje naslednji delovni dan, o tem pa bo uporabnik obveščen prek elektronske pošte.

Odgovornost za pravilen vnos podatkov je na strani uporabnika.

4. Informiranje potrošnikov

Prodajalec zagotavlja potrošniku sledeče informacije še preden ga zavezuje pogodba ali ponudba, če niso jasne že iz okoliščin:

  1. glavne značilnosti blaga, storitve ali digitalne vsebine v obsegu, ki ustreza nosilcu podatkov in blagu, storitvi ali digitalni vsebini;
  2. firmo, naslov sedeža podjetja in telefonsko številko podjetja, kadar je ta na voljo;
  3. končno ceno blaga, storitve ali digitalne vsebine, vključno z davki, ali način izračuna cene, če je zaradi narave blaga, storitve ali digitalne vsebine ni mogoče izračunati vnaprej;
  4. informacije o morebitnih dodatnih stroških prevoza, dostave ali pošiljanja ali opozorilo, da taki stroški lahko nastanejo, če jih ni mogoče vnaprej izračunati;
  5. plačilne pogoje ter pogoje dostave blaga in izvedbe storitve oziroma dobave digitalne vsebine, rok dostave blaga in izvedbe storitve oziroma dobave digitalne vsebine, kadar je to potrebno;
  6. informacije o pritožbenem postopku pri podjetju;
  7. seznanitev z zakonskim jamstvom za skladnost blaga, storitve ali digitalne vsebine;
  8. seznanitev z možnostjo in pogoji poprodajnih storitev in prostovoljnega jamstva (tržne garancije), kadar je to potrebno;
  9. trajanje pogodbe, kadar je to primerno, in pogoje za odstop od pogodbe, sklenjene za nedoločen čas, ali pogodbe s samodejnim podaljševanjem;
  10. funkcionalnost, vključno z veljavnimi ukrepi za tehnično zaščito blaga z digitalnimi elementi, digitalne vsebine ali digitalne storitve, kadar je to primerno;trajanje pogodbe, kadar je to primerno, in pogoje za odstop od pogodbe, sklenjene za nedoločen čas, ali pogodbe s samodejnim podaljševanjem;
  11. informacijo o združljivosti in interoperabilnosti blaga z digitalnimi elementi, digitalne vsebine ali digitalne storitve, s katero je podjetje seznanjeno oziroma bi moralo biti seznanjeno.

Prodajalec zagotavlja potrošniku, še preden ga pogodba ali ponudba zavezuje, še informacije o:

  1. naslovu sedeža podjetja, telefonski številki in naslovu elektronske pošte podjetja, po potrebi pa tudi o firmi in naslovu sedeža podjetja, v imenu katerega deluje;
  2. podrobnostih drugega sredstva spletnega komuniciranja, kadar podjetje zagotovi drugo sredstvo spletnega komuniciranja. Drugo sredstvo spletnega komuniciranja zagotavlja, da lahko potrošnik vodi kakršno koli korespondenco s podjetjem na trajnem nosilcu podatkov, vključno z datumom in časom take korespondence;
  3. naslovu, na katerem podjetje dejansko opravlja dejavnost, če se razlikuje od naslova iz 1. točke tega odstavka, in po potrebi o naslovu, na katerem dejansko opravlja dejavnost podjetje, v imenu katerega deluje, kamor lahko potrošnik naslovi pritožbo;
  4. stroških, povezanih z uporabo komunikacijskega sredstva, če se razlikujejo od osnovne tarife;
  5. podatku, da je bila cena prilagojena na podlagi avtomatiziranega sprejemanja odločitev, če je potrebno;
  6. pogojih, rokih in postopku za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe v skladu s 134., 135. in 136. členom Zakona o varstvu potrošnikov, v nadaljevanju ZVPot-1, skupaj z obrazcem za odstop od pogodbe iz petega odstavka 138. člena ZVPot-1;
  7. navedbi, da potrošnik krije stroške vračila blaga v primeru odstopa od pogodbe, če je potrebno;
  8. stroških vračila blaga, če ga pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, zaradi njegove narave ni mogoče vrniti po pošti;
  9. stroških, ki jih mora potrošnik plačati podjetju v skladu s tretjim odstavkom 141. ZVPot-1, če odstopi od pogodbe po tem, ko je vložil zahtevo v skladu s sedmim odstavkom 132. ali tretjim odstavkom 133. člena ZVPot-1;
  10. neobstoju pravice do odstopa od pogodbe, če potrošnik v skladu s 135. členom ZVPot-1nima pravice do odstopa, ali po potrebi o okoliščinah, v katerih potrošnik izgubi pravico do odstopa od pogodbe;
  11. obstoju kodeksov ravnanja in dostopnosti do morebitnih kodeksov ravnanja;
  12. minimalnem trajanju obveznosti potrošnika na podlagi pogodbe, če je potrebno;
  13. pologih ali drugih finančnih garancijah in pogojih v zvezi z njimi, ki jih mora plačati ali zagotoviti potrošnik na zahtevo podjetja, če je potrebno;
  14. možnosti izvensodnega reševanja sporov in drugih pravnih sredstev, ki se uporabljajo za podjetja, ter njihovi dostopnosti, če je potrebno.
5. Ponudba artiklov

Zaradi narave poslovanja preko spleta, nepredvidljivosti prihodnjih dobav in nestabilnega zunanjega poslovnega okolja se ponudba spletne trgovine ažurira in spreminja pogosto in hitro.

Artikli, ki jih potrošnik lahko doda v košarico, so fizično na zalogi v skladišču prodajalca.

Prodajalec ne prevzema nobene odgovornosti za škodo, ki bi nastala zaradi daljših dobavnih rokov ali zaradi ne dobave artiklov, ki jih prodajalec nima na zalogi v lastnem skladišču.

6. Glavne značilnosti artiklov

Glavne značilnosti vsakega posameznega artikla so navedene v opisu izdelka na produktni strani. V kolikor potrošnik želi dodatne informacije o izdelku, kontaktira prodajalca preko e-maila info@lili.si. Slika oz. fotografija izdelka je zgolj informativne narave in izdelek lahko od slike odstopa v barvi, velikosti in podobnih posebnih lastnostih. 

7. Ali je registracija na spletno stran obvezna?

Registracija in prijava na spletno stran ni obvezna, saj lahko po njej brskate in nakupujete tudi neregistrirani uporabniki.

8. Kako se registriram

Registrirate se na spletni strani lili.si.

Za registracijo morate vpisati svoj elektronski naslov. Na elektronski naslov boste prejeli povezavo, ki jo je potrebno potrditi in vpisati svoje geslo. S tem si ustvarite svoj uporabniški račun.

Lahko pa po opravljenem nakupu potrdite, da želite, da se vam ustvari uporabniški račun. Tudi na ta način boste v svoj elektronski predal prejeli sporočilo, s katerim boste za svoj uporabniški račun ustvarili geslo. 

S tem bo uporabniški račun ustvarjen in ob naslednjem nakupu boste z vpisom svojega elektronskega naslova in gesla naročilo izvedli kot registriran uporabnik. Ob izvedbi naročila in registracije morate obkljukati, da se strinjate s splošnimi pogoji in politiko zasebnosti. Po opravljeni registraciji boste lahko dostopali  do svojega računa (uporabniški profil, kjer so zapisani podatki, ki ste jih navedli ob registraciji – te podatke lahko tudi spreminjate). Uporabniško ime in geslo vas bosta nedvoumno povezovala z vašimi vnešenimi podatki, zato ste za njihovo točnost in pravilnost odgovorni sami.

Registracijo lahko opravite le enkrat, v kolikor pa se vaši podatki spremenijo le-te popravite v vašem profilu.

9. Preklic registracije

Registrirani uporabnik lahko kadarkoli prekliče svoj uporabniški račun na način, da to pisno sporoči na naslov info@lilishop.si, s pripisom »preklic« . Po dokončni potrditvi preklica uporabniškega računa, bo uporabniški račun deaktiviran. Preklic preklica uporabniškega računa ni mogoč, temveč lahko uporabnik v skladu s temi pogoji poslovanja zgolj ustvari oz. registrira nov uporabniški račun. Uporabnik je sam odgovoren za dostop do svojega uporabniškega računa in mora sam poskrbeti za ustrezno varovanje uporabniških podatkov in gesel. Uporabnik jamči za točnost in resničnost vseh posredovanih podatkov in odgovarja za škodo, nastalo zaradi netočnih oziroma neresničnih podatkov.

10. Postopek nakupa

Postopek nakupa je popolnoma enostaven. Nakupujete lahko kot registriran uporabnik ali kot gost.

Na spletni strani se poleg izdelkov nahaja gumb »Dodaj v košarico«. S klikom na gumb kupec doda  izdelek v košarico.

Če želi kupec odstraniti določen izdelek iz košarice, mora klikniti na povezavo »košarica«, ki se nahaja na desni zgornji strani spletne strani. Ko se odpre košarica, zniža količino izdelkov ali potrdi »odstrani izdelek«, kar pomeni, da se vsa količina določenega izdelka iz košarice odstrani. 

11. Poprava napak pred oddajo naročila

Če se je kupec pred oddajo naročila zmotil pri izbiri ali količini artikla, ima vedno možnost napako odpraviti pred oddajo naročila. Kupec zgolj klikne na košarico (ikona oz. link se nahaja v desnem meniju spletne strani), kjer lahko po želji odstrani ali doda izdelke s klikom na količino.

Za kakršnakoli vprašanja ali pomoč smo vedno na voljo tudi preko e-maila: info@lilishop.si.

 12. Naročilo

Kupec zaključi svoje naročilo tako, da izbere želeni način dostave. Izbira lahko med dostavno službo GLS ali se odloči za osebni prevzem. Strošek dostave znotraj Slovenije je pri izbiri dostave z GLS 3,50 €. Navedena zneska veljata za nakup vseh artiklov, razen če naročilo vsebuje sveže sadje. Ob nakupu svežega sadja je znesek dostave pri izbiri GLS 4,50 €. Kupec vidi skupno vrednost naročenih izdelkov, strošek dostave in tudi skupno vsoto vrednosti naročenih izdelkov ter stroška dostave. V primeru, da ima kupec kakšen kupon lahko že na tem mestu vpiše tudi kodo kupona in ga unovči. Ko kupec preveri in zaključi vsebino košarice, cene ter vnese morebitne kupone klikne in zaključil nakup na naši spletni strani z klikom na »Nadaljuj na blagajno«.

V kolikor gre za registriranega uporabnika se mu na naslednji strani pri zaključku nakupa podatki plačnika ter podatki o naslovu dostave izpišejo. Podatke o naslovu dostave lahko vedno spremenite V kolikor kupec ni registriran uporabnik mora vnesti podatke: ime, priimek, naslov (ulica, hišna številka, poštna številka, kraj, država, izbirno tudi številko stanovanja ali drugo označbo), elektronski naslov, telefonska številka. V kolikor izbere dostavo na drug naslov,  se mu odprejo polja kjer vpiše podatke za dostavo (ime, priimek, ulica, hišna številka, poštna številka, kraj, država, izbirno tudi številko stanovanja ali drugo označbo).

Pred zaključkom nakupa kupec potrdi, da se strinja s splošnimi pogoji nakupa, kjer je tudi aktivna povezava na splošne pogoje nakupa.

Prav tako potrdi, da je seznanjen in razume politiko zasebnosti.

Kupoprodajna pogodba med prodajalcem in kupcem je sklenjena v trenutku, ko prodajalec kupcu pošlje prvo elektronsko sporočilo o statusu njegovega naročila (z zadevo »LiliShop:no-reply@lilishop.si: Vaše Lili naročilo je bilo sprejeto!«). Od tega trenutka so vse cene in drugi pogoji fiksirani in veljajo tako za prodajalca kot za kupca.

Kupoprodajna pogodba (t.j. prvo elektronsko sporočilo o statusu naročila) je v elektronski obliki shranjena na strežniku prodajalca.

13. Načini plačila

Prodajalec omogoča naslednje načine plačila:

– spletno plačilo s kartico – online plačilo plačilo preko spleta s kreditno/debetno kartico Visa, Mastercard, Maestro International, Diners ali Discover. Plačila se izvajajo preko varne povezave pogodbenega ponudnika plačilnih storitev Stripe. Stroške provizije za izvedbo plačila nosi prodajalec. Plačilo s plačilnimi karticami poteka preko plačilnega sistema Stripe – spletni plačilni vmesnik vas bo preusmeril na varno plačilo. Podatki o karticah se ne beležijo na strežniku podjetja, tako da je vaša varnost 100 % zagotovljena. Stripe zagotavlja maksimalno varnost transakcije. Avtorizacije kreditnih kartic se vršijo v realnem času s takojšnjim preverjanjem podatkov pri bankah.

V kolikor ob oddaji naročila izberete plačilo s kartico preko spleta, bodite pozorni na vnos podatkov, ter da sledite vsem korakom in zaključite plačilo. Po kliku na gumb »Kupi sedaj« se vam bo odprlo pojavno okno Stripe plačilnega sistema, kjer je potrebno vnesti podatke kartice. Več o pogojih uporabe, ki veljajo med vami kot uporabnikom in Strip-om in varstvu zasebnosti tretjega – ponudnika Stripe si lahko preberete na https://stripe.com/en-gb-si/legal/end-users   in https://stripe.com/en-gb-si/privacy.

– plačilo na TRR: plačilo z nakazilom na račun prodajalca po ponudbi/predračunu (plačilo preko UPN/SEPA obrazca). Podatke za nakazilo prejmete na vaš e-mail po oddaji naročila. Vse stroške v zvezi s tem načinom plačila nosi kupec.

– plačilo po povzetju: plačilo z gotovino ali s plačilno kartico neposredno pismonoši oz. kurirju ob (standardni) dostavi paketa na dostavni naslov. Stroške provizije nosi prodajalec. – Kupec se lahko odloči tudi za plačilo z PayPal. Če se odločite za plačilo prek sistema PayPal, boste preusmerjeni neposredno v sistem PayPal. V kolikor ste že uporabnik storitve PayPal, se lahko s svojimi uporabniškimi podatki prijavite v svoj račun in opravite plačilo. Če ste nov uporabnik sistema PayPal, se lahko prijavite kot gost ali odprete račun in nato opravite plačilo. Več o pogojih storitve in politiki zasebnosti PayPal si lahko preberete na https://www.paypal.com/us/legalhub/useragreement-full in https://www.paypal.com/us/legalhub/privacy-full.

14 Cene artiklov

Cena velja enako za vse uporabnike spletne trgovine.

Cene so prikazane kot končne cene.

Akcijske cene so znižane cene artiklov, ki so zaradi spodbujanja prodaje, odprodaj sezonskih okoliščin na voljo po posebnih cenah. V kolikor je artikel na voljo po akcijski ceni, je redna cena artikla prečrtana.

Najnižja cena v zadnjih 30 dneh (cena s predpono »Prej«) je cena, ki je prikazana zgolj zaradi obvestila v skladu z ZVPot-1 in ki za sklenitev prodajne pogodbe ni relevantna.

Vse cene so v EUR in so končne cene za kupca. Cene že imajo vključen DDV, saj smo davčni zavezanec.

Cene veljajo v trenutku oddaje naročila in nimajo vnaprej določene veljavnosti.

Cene veljajo v primeru plačila s spodaj navedenimi načini plačila, pod pogoji iz predmetnih splošnih pogojev poslovanja.

Kljub izjemnim naporom, da bi zagotovili najbolj ažurne in točne podatke, se lahko zgodi, da je podatek o ceni napačen. V tem primeru, ali v primeru, da se cena artikla spremeni med obdelavo naročila, bo prodajalec kupcu omogočil odstop od nakupa.

Popusti, promocijske kode ipd. se ne seštevajo.

15. Stroški poštnine

Osebni prevzem naročil na prevzemnem mestu prodajalca (na naslovu Krištofova ulica 14, 1000 Ljubljana) je brezplačen.

Cena standardne dostave preko dostavne službe GLS je 3,50 EUR. Navedena zneska veljata za nakup vseh artiklov, razen če naročilo vsebuje sveže sadje. Ob nakupu svežega sadja je znesek dostave pri izbiri GLS 4,50 €. Cena za dostavo na izbrani naslov (tj. na »naslov za dostavo«) je dokončna, brez kakršnihkoli dodatnih stroškov ali provizij.

16. Dostava

Pogodbena partnerja za dostavo pošiljk sta GLS. Prodajalec si pridržuje pravico izbrati drugo dostavno službo, če bo s tem naročilo lahko izpolnil bolj učinkovito. Dostava naročenega blaga v spletni trgovini je mogoča le na ozemlju Republike Slovenije.

Rok dostave paketa na izbran naslov (»naslov za dostavo«):

GLS: 1 – 2 delovnih dni od dneva predaje paketa* (99 % paketov je v dostavi naslednji delovni dan)

Predaja paketa dostavni službi: vsa naročila, ki jih prejmemo na delovni dan do 13.00 ure, predamo izbrani dostavni službi (GLS) naslednji delovni dan. Ob petkih, sobotah, nedeljah in praznikih odpreme blaga ne izvajamo. Naročila, pri katerih je kot način plačila izbrano nakazilo po predračunu (nakazilo na TRR po ponudbi/predračunu), pripravimo in predamo dostavni službi, ko prejmemo plačilo.

Pri plačilu »po povzetju« naročilo plačate neposredno pismonoši oz. kurirju ob dostavi paketa.

Vse dodatne informacije o dostavi so na voljo na spletnih straneh naših izvajalcev dostave.

17. Izdaja računa

Prodajalec skupaj z naročenimi artikli kupcu pošlje natisnjen račun. V primeru osebnega prevzema prejme kupec natisnjen račun za nakupljene artikle ob njihovem prevzemu. Na računu sta razčlenjena strošek naročenih artiklov in strošek dostave.  

Kupec je dolžan preveriti pravilnost podatkov na računu in o morebitnih napakah obvestiti prodajalca v osmih dneh od prejema. Kasneje podanih ugovorov glede pravilnosti izdanih računov se ne upošteva.

18. Promocijske kode

Promocijska koda prinaša različne ugodnosti pri nakupu in je lahko časovno omejena. Aktivno promocijsko kodo lahko najdete na naši spletni strani ali jo dobite po elektronskem sporočilu, pri prejšnjem nakupu ali kjerkoli drugje na socialnih medijih oziroma kjerkoli ob kakršnihkoli drugih trženjskih akcijah in promocijah.

Kako uporabite promocijsko kodo:

Ko ste dodali želene artikle v košarico in se nahajate v košarice je predvideno okence v katerem piše: Koda kupona. V to okence je potrebno vpisati vašo kodo kupona in potrditi z gumbom »unovči kupon«.

Promocijsko kodo lahko uporabite tudi ko se iz košarice premaknete na naslednji korak – na blagajno. Tudi tam se nahaja viden tekst: Imate kupon?. S klikom nanj se odpre okno za vnos kode in gumb na katerega vnos kode potrdite in s tem je koda unovčena.

Kode za akcijske ponudbe ni možno združevati ali jih uporabljati skupaj s kodami za popuste.

Prosimo, upoštevajte, da lahko nekatere kode za popuste uveljavite le pri nakupu artiklov določene kategorije. Pri vsakem artiklu, ki ga naročate, najdete označbo kategorije.

19. Postopek obveščanja o nakupu

1. Potrditev prejema naročila

Po uspešni oddaji naročila kupec prejme avtomatsko e-mail sporočilo, da je naročilo sprejeto, skupaj s podrobnostmi naročila, podatki naročnika ter naslovnika.

Prosimo, da poleg glavne vsebine vašega poštnega predala preverite tudi promocije, neželene vsebine in podobno. V kolikor naročila še vedno ne najdete, ste najverjetneje vpisali napačen e-mail naslov – v tem primeru nam pišite na naš e-mail naslov info@lilishop.si, da zadevo uredimo.

Registriranim uporabnikom so podatki o statusu in vsebini naročila dostopni tudi po prijavi na naši spletni strani.

Izdelki, katere lahko kupec naroči preko spletne trgovine, so praviloma na zalogi v skladišču prodajalca. V izjemnih primerih, da naročenega izdelka dejansko ni na zalogi v skladišču prodajalca, je prodajalec izključno vezan na dobavo s strani svojega dobavitelja/proizvajalca in na čas, v katerem lahko ta dobavitelj/ proizvajalec dostavi artikel do prodajalca.

Prodajalec naročilo po njegovem prejemu pregleda, preveri dobavljivost naročenih artiklov in naročilo potrdi oziroma z razlogom zavrne. Prodajalec lahko za preverjanje podatkov ali zaradi zagotavljanja točnosti dobave kontaktira kupca na njegovo kontaktno telefonsko številko ali elektronski naslov. Prodajalec sproti kupca obvešča o ažurnih podatkih v zvezi z dobavo artiklov. Če je dobavna doba zelo dolga in kupec ne želi čakati, lahko kupec to sporoči prodajalcu, ki bo artikel odstranil iz naročila in vrnil kupcu morebitna že vplačana sredstva, ostale artikle iz naročila pa po izbiri kupca ali dobavil ali pa celotno naročilo storniral. Če dobavitelj/ proizvajalec prodajalcu ne potrdi dobavljivosti naročenih artiklov najkasneje do izteka dveh mesecev od dneva oddaje naročila, lahko prodajalec naročilo kupca zavrne iz razloga, ker artikel ni na razpolago. Z dnem zavrnitve naročilo kupca preneha veljati. Prodajalec ne prevzema nobene odgovornosti za škodo, ki bi nastala zaradi daljših dobavnih rokov ali zaradi ne dobave artiklov, ki jih prodajalec nima na zalogi v lastnem skladišču.

2. Naročilo je odpremljeno/Naročilo je pripravljeno za prevzem

Prodajalec v dogovorjenem roku naročilo pripravi, odpošlje oziroma pripravi za osebni prevzem ter o tem obvesti kupca z e-mail sporočilom, z naslovom: Vaše naročilo je poslano.

20. Pravica do odstopa potrošnika od pogodbe

Potrošnik (navedeno velja izključno za fizične osebe, ki pridobijo artikel za namene izven svoje pridobitne dejavnosti) ima pravico, da v 14 dneh od prevzema artiklov prodajalcu sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Rok začne teči naslednji dan po datumu prevzema artiklov.

Obvestilo o odstopu od pogodbe lahko potrošnik predloži  z nedvoumno izjavo, iz katere jasno izhaja, da odstopa od pogodbe (138. člen ZVPot-1). Odstop od pogodbe potrošnik sporoči na e-naslov prodajalca: info@lilishop.si.

V primeru odstopa od pogodbe potrošnik prejeti artikel na svoje stroške dostavi na poslovni naslov prodajalca:

Lili

Patricija Bižal s.p.

Krištofova ulica 14

1000 Ljubljana

Potrošnik mora vrniti neodprte artikle prodajalcu nemudoma po obvestilu o odstopu od pogodbe. Skrajni rok za vračilo izdelka je 14 dni po obvestilu o odstopu od pogodbe, s potekom tega roka pa potrošnikova pravica do odstopa od pogodbe ugasne.

Stroške vračila blaga v zvezi z odstopom od pogodbe krije potrošnik.

Potrošnik po 141.čl. ZVPot-1 v zvezi z odstopom od pogodbe krije samo stroške vračila blaga.

Potrošnik po 142.čl. ZVPot-1 odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje vrednosti posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga. Povračilo nastale škode na izdelkih, ki jo namenoma ali z malomarnosti povzroči kupec, uveljavlja prodajalec po splošnih pravilih obligacijskega prava v ločenem postopku, neodvisno od morebitne odločitve Tržnega inšpektorata RS.

Vračilo opravljenih plačil v zvezi z odstopom od pogodbe bo izvedeno takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v roku 14 dni od prejema sporočila o odstopu od pogodbe. Podjetje si v skladu s 143. čl. ZVPot-1 pridržuje pravico, da zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga. Podjetje vrne prejeta plačila potrošniku na enak način, kot ga je uporabil potrošnik, razen če se je potrošnik izrecno strinjal uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.

Pri odstopu od pogodbe, kjer je bil koriščen popust s promocijsko kodo, morebitna brezplačna poštnina, se ta sredstva upoštevajo kot popust in se kupcu ne vrnejo (kupcu se vrne le vplačani znesek).

Pravico do zamenjave artiklov in vračila kupnine v primeru uveljavljanja stvarnih napak natančneje urejajo določila Zakona o varstvu potrošnikov.

V primeru zaporednega ali simultanega uveljavljanja odstopov od pogodbe, iz katerih je razvidna očitna zloraba instituta odstopa od pogodbe, je potrošnik v skladu s splošnimi pravili Obligacijskega zakonika odgovoren za nastalo ekonomsko škodo.

 21. Seznanitev potrošnikov z zakonskim jamstvom za skladnost blaga (71. – 87.čl. ZVPot-1)

Prodajalec dobavi potrošniku blago, ki izpolnjuje subjektivne in objektivne zahteve za skladnost blaga ter odgovarja za neskladnosti, ki jih je imelo blago v času dobave.

Subjektivne zahteve za skladnost blaga: Blago je skladno prodajno pogodbo zlasti, kadar je to primerno:

1. ustreza opisu, vrsti, količini in kakovosti ter ima funkcionalnost, združljivost, interoperabilnost in druge lastnosti, kot je zahtevano v prodajni pogodbi;

2. je primerno za poseben namen, za katerega ga potrošnik potrebuje in s katerim je potrošnik seznanil prodajalca najpozneje ob sklenitvi prodajne pogodbe, prodajalec pa je s tem soglašal;

3. je dobavljeno skupaj z vsemi dodatki in navodili, vključno z navodili za namestitev, kot je določeno v prodajni pogodbi, ter

4. je posodobljeno, kot je določeno v prodajni pogodbi.

Objektivne zahteve za skladnost blaga: Blago mora tudi:

1. ustrezati namenom, za katere se običajno uporablja blago iste vrste, pri čemer je treba, kadar je to primerno, upoštevati druge predpise, tehnične standarde ali v primeru neobstoja takih tehničnih standardov panožne kodekse ravnanja, ki se uporabljajo za posamezni sektor;

2. biti take kakovosti in ustrezati opisu vzorca ali modela, ki ju je prodajalec dal na razpolago potrošniku pred sklenitvijo prodajne pogodbe, kadar je to primerno;

3. biti dobavljeno skupaj s takimi dodatki, vključno z embalažo, navodili za namestitev ali drugimi navodili, za katere lahko potrošnik razumno pričakuje, da jih bo prejel, kadar je to primerno, in

4. biti take količine ter imeti značilnosti in druge lastnosti, vključno v zvezi s trajnostjo, funkcionalnostjo, združljivostjo in varnostjo, kot je običajno za blago iste vrste in ki jih potrošnik lahko razumno pričakuje glede na naravo blaga in ob upoštevanju kakršne koli javne izjave, podane pri oglaševanju ali označevanju s strani ali v imenu prodajalca ali drugih oseb v predhodnih členih pogodbene verige, vključno s proizvajalcem, razen če prodajalec dokaže, da:

– za javno izjavo ni vedel in od njega ni mogoče razumno pričakovati, da bi zanjo vedel,

– je bila javna izjava do sklenitve prodajne pogodbe popravljena na enak ali primerljiv način, kot je bila podana, ali

– javna izjava ni mogla vplivati na odločitev za nakup blaga.

Razbremenitev odgovornosti prodajalca za neskladnost blaga: Prodajalec ne odgovarja za neskladnost blaga, ki je posledica neizpolnjevanja objektivnih zahtev za skladnost blaga, če je prodajalec potrošnika ob sklenitvi prodajne pogodbe posebej obvestil, da posamezna lastnost blaga odstopa od objektivnih zahtev za skladnost, ter je potrošnik ob sklenitvi prodajne pogodbe izrecno in ločeno sprejel to odstopanje.

Objektivni rok in prepoved omejitve ali izključitve odgovornosti

Jamčevalni rok: Prodajalec odgovarja za vsako neskladnost blaga, ki obstaja ob dobavi blaga in ki se pokaže v dveh letih od dobave blaga.

Prepoved omejitve ali izključitve odgovornosti: S pogodbeno določbo ni mogoče omejiti ali izključiti odgovornosti prodajalca za neskladnost blaga, kot je določena z ZVPot-1. Pogodbena določba, ki temu nasprotuje, je nična.

Dokazno breme: Domneva se, da je neskladnost blaga obstajala že v času dobave, če se pokaže v enem letu od dobave blaga, razen če prodajalec dokaže drugače ali če ta domneva ni združljiva z naravo blaga ali naravo neskladnosti.

Jamčevalni zahtevki v primeru neskladnosti

V primeru neskladnosti blaga je potrošnik, ki je o neskladnosti blaga obvestil prodajalca, pod spodnjimi pogoji in v sledečem vrstnem redu upravičen da:

1. zahteva od prodajalca brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga;

2. zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.

Potrošnik lahko zadrži plačilo preostalega dela kupnine ali dela tega preostalega dela kupnine, dokler prodajalec ne izpolni svoje obveznosti. Potrošnik to pravico uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o svoji odločitvi.

V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza blaga, ki nastanejo zaradi uveljavljanja jamčevalnega zahtevka iz prvega odstavka 81.čl. ZVPot-1.

Vzpostavitev skladnosti: Potrošnik lahko od prodajalca zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko prodajalca obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in namen, za katerega potrošnik blago potrebuje.

Rok iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje prodajalec obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega odstavka.

Šteje se, da je skladnost blaga vzpostavljena brezplačno, če prodajalec nosi tudi plačilo potrebnih stroškov, ki nastanejo pri vzpostavitvi skladnosti blaga, zlasti stroške pošiljanja, prevoza, dela ali materiala.

Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere med popravilom blaga in zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom, razen če:

– je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali

– izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja nesorazmerne stroške za prodajalca v primerjavi z drugim jamčevalnim zahtevkom ob upoštevanju vseh okoliščin.

Zgoraj omenjene okoliščine so zlasti vrednost, ki bi jo imelo blago, če ne bi bilo neskladno, pomen neskladnosti in možnost, da bi se potrošniku brez znatnih nevšečnosti zagotovil drug jamčevalni zahtevek.

Prodajalec lahko zavrne potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga, če popravilo in zamenjava nista mogoča ali če bi mu povzročila nesorazmerne stroške ob upoštevanju vseh okoliščin, tudi tistih iz prejšnjega odstavka.

Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebno popravilo ali zamenjava blaga, da potrošnik blago na voljo prodajalcu. Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebna zamenjava blaga, prodajalec zamenjano blago vzame nazaj na lastne stroške.

Znižanje kupnine in odstop od prodajne pogodbe: Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne pogodbe v katerem koli od naslednjih primerov:

– prodajalec ni popravil ali zamenjal blaga ali, kadar je to ustrezno, ni končal popravila ali izvedel zamenjave blaga v skladu s tem zakonom oziroma je zavrnil potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga v skladu s šestim odstavkom 82. člena ZVPot-1;

– neskladnost obstaja, čeprav je prodajalec poskušal vzpostaviti skladnost;

– narava neskladnosti je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od prodajne pogodbe, ali

– prodajalec je izjavil ali pa je iz okoliščin očitno, da prodajalec ne bo vzpostavil skladnosti blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.

Ne glede na prejšnji odstavek lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.

Če potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine, je znižanje kupnine sorazmerno zmanjšanju vrednosti blaga, ki ga je potrošnik prejel, v primerjavi z vrednostjo, ki bi jo imelo blago, če bi bilo skladno.

Odstop od prodajne pogodbe potrošnik uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o odločitvi, da odstopa od prodajne pogodbe.

Kadar se neskladnost nanaša le na del blaga, dobavljenega na podlagi prodajne pogodbe, in obstaja razlog za odstop od prodajne pogodbe v skladu s prvim ali drugim odstavkom 83. Člena ZVPot-1, lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe v zvezi s tem blagom in katerim koli drugim blagom, ki ga je pridobil skupaj z neskladnim blagom, če od potrošnika ni mogoče razumno pričakovati, da bo obdržal le blago, ki je skladno.

Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, potrošnik prodajalcu na stroške prodajalca vrne blago.

Potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj neznatna. Dokazno breme glede tega, ali je neskladnost neznatna, nosi prodajalec.

Obvestilo o neskladnosti in pregled blaga: Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena.

Potrošnik v obvestilu o neskladnosti natančno opiše neskladnost.

Obvestilo o neskladnosti lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec izda potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bilo blago kupljeno, ali pa ga sporoči zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil prodajno pogodbo.

Potrošnik prodajalcu omogoči, da blago, za katerega potrošnik zatrjuje, da je neskladno, pregleda.

Obstoj neskladnosti: Če je obstoj neskladnosti blaga sporen, prodajalec o tem pisno obvesti potrošnika v osmih dneh od prejema jamčevalnega zahtevka potrošnika.

Rok za vračilo plačanega zneska ali dela kupnine: Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, prodajalec potrošniku vrne plačan znesek nemudoma, vendar najpozneje v osmih dneh po prejemu blaga ali dokazila, da je potrošnik blago poslal nazaj.

Kadar potrošnik v skladu s tretjim odstavkom 83. člena ZVPot-1 zahteva sorazmerno znižanje kupnine, prodajalec vrne del kupnine v osmih dneh od prejema zahtevka za sorazmerno znižanje kupnine.

Izguba pravic: Pravice iz prvega odstavka 81. člena ZVPot-1 prenehajo v dveh letih od dneva, ko je potrošnik o neskladnosti blaga obvestil prodajalca.

22. Varnost spletne trgovine

Prodajalec uporablja ustrezna tehnološka in organizacijska sredstva za zaščito prenosa in shranjevanja osebnih podatkov ter plačil. Spletna trgovina med drugim uporablja 256-bitni SSL certifikat, ki ga je izdala za to pooblaščena organizacija.

Za varne avtorizacije in transakcije s kreditnimi karticami skrbita prodajalec in pogodbeni ponudnik plačilnih storitev Stripe ter PayPal z uporabo najnaprednejših varnostnih orodij in praks za ohranjanje visoke ravni varnosti. Avtorizacije kreditnih kartic se vršijo v realnem času s takojšnjim preverjanjem podatkov pri bankah z uporabo avtentikacije 3DS2. Podatki o karticah se ne shranjujejo na strežniku prodajalca.

23. Varovanje osebnih podatkov

Patricija Bižal s.p., Krištofova ulica 14, 1000 Ljubljana, , ki je upravljalec in lastnik spletne trgovine Lili, se zavezuje k trajnemu varovanju vseh osebnih podatkov uporabnika v skladu z Uredbo (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 in Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1).

Vse podrobne informacije v zvezi z obdelavo osebnih podatkov si lahko ogledate v dokumentu POLITIKA ZASEBNOSTI.

24. Komunikacija

Prodajalec bo z uporabnikom stopil v stik preko sredstev komunikacij na daljavo le, če se s tem uporabnik izrecno strinja (prijava na e-novice), in v skladu z določili ZEKom-1.

Oglasna elektronska sporočila prodajalca bodo vsebovala naslednje sestavine:

– jasno in nedvoumno bodo označena kot oglasna sporočila,

– pošiljatelj bo jasno razviden,

– različne akcije, promocije in druge tržne tehnike bodo označene kot takšne. Prav tako bodo jasno določeni pogoji udeležbe v njih,

– jasno bo predstavljen način odjave od prejemanja oglasnih sporočil,

– željo uporabnika, da ne želi prejemati oglasnih sporočil, bo prodajalec spoštoval.

25. Omejitev odgovornosti

Prodajalec se po svojih najboljših močeh trudi zagotoviti ažurnost in pravilnost podatkov, ki so objavljeni na njegovih spletnih straneh. Kljub temu pa se lahko lastnosti artiklov, rok dobave ali cena spremenijo tako hitro, da prodajalec ne uspe popraviti podatkov na spletnih straneh. V takem primeru bo prodajalec kupca obvestil o spremembah in mu omogočil odstop od naročila ali zamenjavo naročenega artikla.

Prodajalec ne odgovarja za vsebino mnenj o artiklih, ki jih napišejo obiskovalci. Prodajalec mnenja pred objavo pregleda in zavrne tista, ki vsebujejo očitne neresnice, so neprimerna, zavajajoča ali žaljiva. Prodajalec ne odgovarja za informacije v mnenjih in se omejuje od kakršnekoli odgovornosti, ki izvira iz podanih informacij v mnenjih.

26. Pritožbe in spori

Prodajalec spoštuje veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov. Prodajalec se po vseh močeh trudi izpolnjevati svojo dolžnost zagotavljanja učinkovitega sistema obravnavanja pritožb.

V primeru težav se kupec s podajalcem lahko poveže telefonsko na telefonsko številko 070 494 609 ali po elektronski pošti na info@lili.si.  Postopek obravnave pritožbe je zaupen. Prodajalec si prizadeva po svojih najboljših močeh, da se morebitni spori rešijo sporazumno.

27. Izvensodno reševanje potrošniških sporov

Lili, Patricija Bižal s.p., Krištofova ulica 14, 1000 Ljubljana,  ne priznava nobenega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga lahko potrošnik sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov. Patricija Bižal s.p., Krištofova ulica 14, 1000 Ljubljana, ki kot ponudnik blaga in storitev omogoča spletno trgovino, v skladu z zakonsko zahtevo iz 4.odst. 32.čl. ZIsRPS objavlja elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS): http://www.odreurope.com/eu-odr-platform

28. Splošni pogoji

Ti Splošni pogoji so pripravljeni dne 13.04.2023 in posodobljeni 21.11.2024.